صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

شبکه ماهواره ای "فارسی وان" از ابتدای ماه رمضان تغییراتی را در برنامه های خود به وجود آورده و به هنگاماذان نیز اذان به سبک شیعیان را پخش می کند. به نظر می رسد این فعالیت ها از چنین شبکه ای برای جذب خانواده های مذهبی به این شبکه و تاثیر بر آن ها باشد.

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و گرم شدن تنور برنامه های تلویزیونی متناسب با این ایام، شبکه ماهواره ای "فارسی وان" وارد رقابت با سازمان صدا و سیما شده و ضمن ارائه برنامه های نمایشی ویژه این ایام، اقدام به پخش دعا، نیایش و اذان در لحظات ملکوتی منتهی به افطار می کند.
جالب اینجاست که اذان پخش شده از این شبکه به سبک و سیاق شیعیان بوده و نام مقدس حضرت علی(ع) هم در اذان آورده شده است.

اما این اقدام نه اولین بار و نه اولین گام این شبکه، در جهت شکستن دژ خانواده ایرانی است.


در ماه های اخیر موضوع شبکه های ماهواره ای به ویژه تاثیرات شبکه ماهواره ای فارسی وان و اقبال نسبی مخاطبان ایرانی به این شبکه در محافل مختلف فرهنگی- اجتماعی، مورد توجه و تمرکز بوده و رسانه های مختلف نوشتاری، دیداری و شنیداری نیز تلاش کرده اند، از زاویه دید خود به موضوع بپردازند.

در بسیاری از مطالب نوشته و گفته شده درباره این شبکه، چند نکته بسیار برجسته بوده است؛
1. مالک این شبکه غول بزرگ رسانه ای، کیت روپرت مرداک، از دوستان آریل شارون و از شیفتگان بقاء و تقویت رژیم صهیونیستی است.
2. این شبکه گوی سبقت را از دیگر شبکه های ماهواره ای ربوده است.
3. گفتمان غالب این شبکه خیانت است.


با در نظر گرفتن این سه نکته به برخی دلایل گرایش به این شبکه و هدفی که دنبال می کند اشاره می شود.
درواقع، بیشترین زمان برنامه های این شبکه به سریال اختصاص دارد و مهمترین علت گرایش به این شبکه نیزسریال های آن به شمار می روند و دیگر برنامه های آن نظیر نماهنگ و تبلیغات تجاری، تاثیر چندانی به جلب مخاطبان به این شبکه نداشته اند.

شهرت و زبانزد شدن فارسی وان، عمدتا بدلیل سریال هایی است که شنبه تا چهارشنبه ها، بطور پیوسته در ساعات آغازین شب پخش می شوند.
ترغیب به داشتن روابط متهورانه و متنوع جنسی، متقاعد کردن زنان به رسیدگی بیشتر به تن و ظاهر خود برای جلب توجه مردان، برجسته کردن جذابیت بیشتر لذت بردن از جنس مخالف، زیر سوال بردن ازدواج و ایجاد تردید درباره اهمیت و ارزش آن، تئوری پردازی،

طرح سوال و ایجاد شبهه و تردید مکرر درباره دیدگاه های افرادی که به بی بند و باری روی نیاورده اند یا به زندگی مشترک خود پایبندند و درمقابل ارائه دیدگاه ها و پاسخ به سوال های شبهه افکنانه برای اقناع مخاطب درخصوص این که زمانه تغییر کرده است و افراد نباید پایبند به زندگی های سنتی باشند، از برجسته ترین مضامین سریال های این شبکه است.

روابط متهورانه دختران و پسران جوان، نمایش مکرر مشروب خواری و مزخرف گویی های هنگام مستی، بیان راه های دوست شدن با جنس مخالف و نیز ظرافت ها و مشکلات و مسائل مربوط به دوستی با جنس مخالف، نمایش روابط خارج از چارچوب های اخلاقی،

ابراز علاقه شهوانی و اغواکننده، عدم وفاداری زنان و مردان متاهل به همسران خود که بعضا با نیت انتقام از همسر به علت عدم وفاداری او صورت می گیرد، دیالوگ های جنسی و توصیه به خیانت و عدم وفاداری از دیگر نکات برجسته در سریال های درام این شبکه است. در بسیاری از این سریال ها به ندرت پیامی فرهنگی و اخلاقی وجود دارد.



علت گرایش به فارسی وان چیست؟!
اغلب مخاطبان ایرانی که شبکه های ماهواره ای تماشا می کنند، با زبان های خارجی آشنایی چندانی ندارند،فارسی وان این مسئله را با دوبله سریال ها -هرچند ضعیف- حل کرده است.
دومین عامل این است که، این شبکه از ابتدا تلاش کرده است به تدریج اعتماد مخاطبان ایرانی به ویژه خانواده های دارای فرهنگ سنتی ایرانی را جلب کند و باید تاکید کرد که هدف اصلی تغییر نگرش این دسته از خانواده هاست و برای فارسی وان دیگر اقشار و افراد در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

به همین منظور، در این شبکه، به تناسب مناسبت های مختلف دینی و حتی گاه ملی، فضای برنامه فارسی وان نیز تغییر می کند. لذا در ماه مبارک رمضان هنگام اذان مغرب، اذان شیعی با تصاویری دارای گرافیک و رنگ و لعاب جذاب پخش می شود.

این نکته را می توان یکی دیگر از نشانه های آگاهی جامعه شناختی و زیرکی متولیان این شبکه دانست که برای جذب بیشتر مخاطب، خود را به فضای فرهنگی و روحی آنان نزدیک کرده اند. پیام هایی مانند "رمضان مبارک" و نیز تغییر جدول پخش برنامه ها در شب های قدر را نیز می توان در این راستا ارزیابی کرد

همچنین در مناسبت  هایی مانند شهادت امام علی (ع)، رحلت پیامبر (ص) یا شهادت امام رضا (ع) یا اعیادی مانند عید قربان، یا عید نوروز و یا گرامیداشت روز سعدی، یا تولد امام علی(ع) و روز پدر، حال و هوای این شبکه، به تناسب مناسبت تغییراتی داشته است و معمولا با گرافیک و موسیقی مناسب، به نوعی مناسبت مورد نظر یادآوری شده است.


علت اساسی گرایش مخاطبان به این شبکه، پخش سریال هایی دارای ساختاری قوی تر از شبکه های داخلی نیست، بلکه عبور تدریجی از خطوط قرمز در شبکه های داخلی است. از همین رو، فضای سریال های فارسی وان به تدریج، جنسی تر شده است و در آینده خطوط قرمز بیشتری را زیر پا خواهد گذاشت

چون اگر اینگونه نشود، در رقابت با شبکه هایی مانند "پی ام سی" و "جم کلاسیک" که آن ها نیز مدتی است سریال با دوبله فارسی پخش می کنند، مخاطب خود را از دست خواهد داد و این سطح از زیر پاگذاشتن خطوط قرمز برای مخاطب این سریال های ضعیف و آبکی مطلوبیت نخواهد داشت.


نام این شبکه نیز بیانگر این واقعیت است که باید منتظر شبکه هایی دیگر نظیر فارسی 2 و فارسی 3 یا فارسی 4بود و برای مراحل جدید پرده دری در این شبکه ها آماده شد. و این وظیفه سیاستگذاران فرهنگی و رسانه ای کشور است.



رسانه ملی و تقابل با شبکه های ماهواره ای
رسانه ملی طی چند سال اخیر با راه اندازی شبکه های مختلف و گسترش آنتن های دیجیتال سعی دارد وضعیت فعلی صدا و سیما را چه از لحاظ کمّی و چه از لحاظ کیفی ارتقاء بخشد.

افتتاح شبکه های خبری العالم، پرس تی وی و شبکه های آی فیلم، نمایش، مستند، شما و اخیرا نیز شبکه پویانمایی و ورزش همگی دلایلی است که نشان می دهد صدا و سیما تمام همّ خود را جزم کرده است تا رضایت نسبی  مخاطبانش را بدست آورد.
شبکه آی فیلم در میان شبکه های تازه تاسیس از مقبولیت ویژه ای برخوردار شده است. اما نکته ای که در رابطه با این شبکه قابل تامل می باشد، عدم پخش اذان و حتی عدم اعلام اوقات شرعی از این شبکه است؟!
نباید فراموش کنیم صدا و سیما در جمهوری اسلامی تنها ابزاری برای سرگرم نمودن مخاطب نیست، صدا و سیما ابزاری است برای ترویج اصول دین مبین اسلام.

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تازه

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


نظرات شما عزیزان:

سامان
ساعت17:12---19 مرداد 1391
سلام دوست من
لینک هستی
متشکرم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: یهود و ماسون، یهود، ماسون، ،

برچسب‌ها: فارسی وان, ماه رمضان, فارسی,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 شهريور 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور