صهیون ستیزی+دانلود
antizionism
گروه دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»؛ تنها معصومین علیهم السلام عاری از هرگونه خطا و لغزش هستند، اما ما انسان ها در طول زندگی روزمره خود دائما در حال آزمون و خطا هستیم. کاری را به گمان این که ما را در رسیدن به مقصود کمک می کند انجام می دهیم، اما دریغ از این که ذره ای به هدف نزدیک تر شویم.

انسان ها دائما در اندیشه آن هستند تا از خطاهای خود بکاهند و برخی لغزش ها را تکرار نکنند. ائمه علیهم السلام به عنوان پیشوایان دین قبل از هر چیز، برخی از سرچشمه های خطا را به ما گوشزد می کنند و این نکته را یادآوری می کنند كه اگر می خواهید این رفتار غلط شما دیگر ادامه پیدا نکند باید سرچشمه آن را بیابید و آن را از منشا قطع کنید.

زبان منشا لغزش های آدمی

زبان در کلام معصومین به عنوان یکی از سرچشمه های لغزش معرفی شده است. تا کنون به گناهانی که انسان با زبان خود می کند فکر کرده اید؟ دروغ، غیبت، تهمت، ...

امیر المؤمنین می فرمایند: «جبران آن‌چه با سکوت از دست مي‌دهی آسان‌تر است از آن‌چه با سخن گفتن از دست برود.»(1) در حقيقت حضرت در کلام خود به طور ضمنی ما را به سکوت دعوت می‌کنند و با این بیان در واقع به انسان‌ها یاد‌آور می‌شوند که ای انسان‌هایی که دنیا، به عنوان یک فرصت کوتاه، در اختیار شما گذاشته شده است و شما به دنبال آن هستید تا از لحظه لحظه زندگی خود بهترین استفاده را بکنید! ای انسان‌هایی که می خواهید از تمام فرصت های زندگی‌تان بهره ببرید و هیچ فرصتی را از دست ندهید! پس زبان خود را کنترل کنید.

زبان همان‌طور که بسیاری از فرصت ها را در اختیار ما می‌گذارد در صورتی که درست و به جا نباشد بسیاری از فرصت ها را از ما سلب می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: ائمه و پیامبران، ،

برچسب‌ها: سکوت, فواید سکوت, حدیث,

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 آبان 1392 توسط محمدرسول اسماعیل پور

تصاویری به مناسبت ایام فاطمیه

ایام فاطمیه

   

دومین روز بهار 

و باران چه زیبا و بهاری می بارد 

همیشه دیدن باران ناخدآگاه لبخند بر لبانم می آورد 

ولی ناگهان یادم می آید 

چشمان اشکبار کودکی را در کنار بستر مادر 

مادری که از درد ناله می کند

 



:: موضوعات مرتبط: گالری، عکس، ائمه و پیامبران، ،

برچسب‌ها: فاطمیه, ایام فاطمیه, تصاویر ایام فاطمیه, عکس ایام فاطمیه,

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 فروردين 1392 توسط محمدرسول اسماعیل پور

34 تصوير منحصر به فرد از ضريح جديد مرقد امام حسين(ع)

 
 
 


:: موضوعات مرتبط: گالری، عکس، ائمه و پیامبران، ،

برچسب‌ها: امام حسین مرقد امام حسین, ضریح جدید امام حسین,

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 اسفند 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور

مجادلة طبّی خواندنی امام صادق(ع) با يك طبيب هندي

 

ربيع حاجب مي‌گويد: روزي طبيبي هندي در مجلس منصور كتاب طب مي‌خواند، در حالي كه امام صادق(ع) در آنجا حضور داشت.

 

چون از قرائت مسائل طب فراغت يافت، به امام ششم(ع) گفت: دوست داري از دانش خود به تو بياموزم؟ حضرت فرمود: «نه، زيرا آنچه من مي‌دانم از دانش تو بهتر است.» طبيب پرسيد: تو از طب چه مي‌داني؟

حضرت فرمود: «من حرارت را با سردي و سردي را با گرمي، رطوبت را با خشكي و خشكي را با رطوبت درمان مي‌كنم و مسئلة تندرستي را به خدا وا مي‌گذارم و براي تندرستي دستور پيامبر(ص) را به كار مي‌برم كه فرمود: «شكم، خانة درد است و پرهيز، درمان هر دردي است و تن را به آنچه خوي گرفته، بايد عادت داد.»

طبيب گفت: طبّ جز اين چيزي نيست. امام گفت: «مي‌پنداري كه من اين دستورها را از كتاب‌هاي بهداشتي ياد گرفته‌ام؟ طبيب گفت: آري، امام فرمود: من اينها را از خدا فرا گرفته‌ام. تو بگو من از جهت بهداشت داناترم يا تو؟ طبيب گفت: البتّه من. امام(ع) فرمود: اگر اين چنين است من از تو پرسش‌هايي مي‌پرسم، تو پاسخ بده. طبيب گفت: بپرس.

امام صادق(ع) پرسش‌هاي زير را از طبيب هندي پرسيدند:

چرا جمجمة سر چند قطعه است؟

  




:: موضوعات مرتبط: ائمه و پیامبران، ،

برچسب‌ها: چرا جمجمة سر چند قطعه است؟, چرا كف دست‌ها مو ندارد؟, مجادله امام صادق با طبیب هندی,

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 3 اسفند 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور